سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی و عضو شورای صنفی اکران زنده بودن سینماها را به دلیل سانس‌های تئاتر کمدی شبانه دانست و در مورد «ملاقات خصوصی» گفت: این فیلم در دراز مدت و حداقل در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماهه به فروش خوبی خواهد رسید.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رادیو گفت‌وگو، سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی و عضو شورای صنفی اکران با برنامه «سینما معیار» در مورد شرایط سینما گفتگو کرد.

نوروزی با اشاره به وضعیت عمومی نامطلوب سینمای امروز گفت: مجموعه عللی وجود دارد که شرایط امروز را رقم زده است. اتفاقات اخیر را می‌توانند مانند نیشتری بر تمام اتفاقات کلاسیک و زخم‌های کهنه‌ای که در توزیع و اکران در طی چند دهه اخیر به اوج خود رسیده بود، تصور کرد.

وی التهابات سال ۸۸ را جدی‌تر از ۱۴۰۱ دانست و افزود: با وجود تنش‌ها و التهابات جدی‌تر در آن سال، وضعیت اکران مانند امروز نشد. شبکه‌های خبری تنوع بیشتری یافته‌اند و همین موجب شرایط بدتر امروز شده است.

مدیر سینما آزادی همچنین بیان کرد: ما همپای متدولوژی‌های جدید برای اکران و تبلیغات و احترام به مخاطب در دنیا پیش نرفتیم و همچنان در روندهای ۳۰ ساله گذشته در حوزه اکران و تولید درجا زده‌ایم.

نوروزی ضمن اشاره به غیر اقتصادی و به صرفه نبودن تولید فیلم بیان کرد: در حوزه اکران، تبلیغات را به شبکه‌های اجتماعی محدود کردیم و اینستاگرام به ارگانی برای تبلیغ سینما تبدیل شده است که یک اشتباه استراتژیک است.

مدیر سینما آزادی زنده بودن سینماها را به دلیل سانس‌های تئاتر کمدی شبانه دانست و در مورد «ملاقات خصوصی» گفت: این فیلم در دراز مدت و حداقل در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماهه به فروش خوبی خواهد رسید.

نوروزی تاکید کرد: هم مدیریت سینمایی و هم صنوف باید تصمیم گیری‌های جدی داشته باشند. کارهای پر رنگ سیاسی که در صنوف انجام می‌شود به صلاح سینما نیست چرا که درک و تحلیل دقیقی از شرایط فعلی ندارند. لذا باید به گفتگوهای صریح میان صنوف و نهادهای فرهنگی برگردیم تا به فضای پیشین برسیم و متولی این امر، ارشاد است و باید همه کار انجام دهد تا التهابات فعلی از بین برود. نهاد امنیتی نمی‌تواند گفتگو کند.

او تصریح کرد: راهکار این وضعیت برگشت به تجارب جهانی و علمی برای اداره سینما و همچنین احیای لایه‌های میانجی و گفتگوهای مدنی است. لذا باید به مجموعه سیاست‌های درست برسیم که با نگاه سیاست‌زده، قشری‌گرا و منفعت‌زده حاصل نخواهد شد.

۲۰ فیلم از سه جشنواره اخیر فجر پشت خط اکران| اولویت ۱۴۰۲ با فجر۴۱؟

منبع: صبا

کد خبر 733143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha